[Epitesz-barkacs] vizszintes tuzter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 8., K, 19:26:01 CET

cst wrote:
> a cserépkályha füstjárathossza alapján 50 - 90% hatásfok

Ebben vagyok bátor kételkedni, ha úgy van, ahogy írjátok a fatüzelésről.

> 1mázsa akácfa mostanában a mi falunkban kb 2800Ft

Aha. Ha igaz a 15MJ/kg, az kb 400kWh lenne 2800Ft, az 7Ft/kWh, tök jó lenne, ha
nem a korábbi számításom szerinti pocsék hatásfokkal lehetne eltüzelni.

> 20%-os víztartalom  kb 4kWh/kg -ak felelne meg

Nekem más jött ki. 1 liter víz elforralásához kb 0,63kWh kell. Ha egy kiló fában
0,2 kiló víz van, akkor az kb 0,126 kWh veszteséget jelent, azaz 0,45MJ-t, ami a
15MJ-hoz képest bakfity.
Megint zavarban vagyok, mert így nézve a nedves fa eltüzelése nem lenne
probléma.

Ezért itt újra a vizet: 540kcal *4,2kJ/kcal = 2,27MJ per kiló a víz forráshője.
Ez pedig osztva 3,6-tal 630 kWh.
Szerintem jók ezek a számok.
Lehet, hogy a 15MJ/kg fűtőérték vagy égéshő nem jó?
Mert így nézve, ha a fa fele víz lenne, ezért csak 7,5MJ jönne ki egy kiló vizes
fából, amiben van fél kiló víz, annak az elforralásához csak 0,225MJ. Ezt nem
lehet észrevenni, max abban, hogy az emberke azt hiszi, hogy 20 kiló fát vitt
fel, közben csak 10-et. Szóval csak a vödörben káros, energiaelvonásban nem
annyira. (Na meg vásárláskor, mert nem mindegy, hogy az ember fát vagy vizet
vásárol fa áron. Bár a mai világban a víz se ócsó.)

> kb gáz alattinak jönne ki, ha a klímád COP-ja alapján
> gáz alá kijönne, akkor csak házi fa- és papírhulladék
> eltüzelésére kellene valami égetőfélét csinálnod

Tulajdonképpen igen, ha nem 10% hatásfokkal lehet eltüzelni fát, papírt,
olajospapírt meg ilyesmit, akkor nagyon megérné valami ilyen tüzelőcucc. Csak
még nem vitt rá a lélek hogy valamit kitaláljak.