[Epitesz-barkacs] kóc

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 9., Sze, 00:59:30 CET

Radó Zoltán wrote:

> Le tudná írni nekem valaki, hogy a kócot hogy kell használni?

Ahogy én szoktam:

Fogok egy ép fémfűrészlapot, és a bekócolandó menetet meghúzogatom vele a
menetekre merőlegesen, amitől a menetek teteje összekarmolódik. (Vannak
szerelvények, amik gyárilag már ilyenek, de ez jobb).

Ezután tépek a kócból egy félméteres nem túl vastag darabot, vékony hajtincsnek
megfelelőt, amit a menetre rátekerek kintről befelé menetirányban. A lényeg,
hogy kissé legyenek tele a menetek, de púposan nem kell felrakni.

Mielőtt elengedném (letekeredik) odanyomok egy kis fugaszilt (régen
marhafaggyút), és azt is jól körbetekerem, mintegy belemasszírozom a trutyit a
kócba, ettől már magától megmarad egybe.

Az anyamenetnek sorjamentesnek kell lennie a bekezdésnél. Ezt előre kisorjázom,
minden legyen tiszta. Egy kis trutyit ide is belekenek, hogy csússzon. Már csak
ezért is jó, ha ki van sorjázva, mert különben felvágja az ujjamat. :-)

Ezután lehet beletekerni.

Némi gyakorlattal el lehet érni, hogy ha a beletekerendő cucc adott pozícióban
kell, hogy megálljon, hogy annyira szoruljon a menet, hogy csak két fogóval vagy
ha van a szerelvényeken hatszög, alkalmas kulcsokkal lehessen tekerni. Lehetőleg
csak befelé, kifelé inkább ne. Ha sok a kóc, egyszercsak az istennek se tudod
továbbtekerni. Ha meg kevés, tövig tudod tekerni, és nem biztos, hogy a kívánt
pozícióban fog megállni. De ha nem sikerül, simán újra lehet kezdeni. (Nekem már
mindig sikerül. :-) )

Szerintem a kóc a fenti eljárással jobb, mint a teflon szalag.