[Epitesz-barkacs] vizszintes tuzter

Kormos Imre ikormos at freemail.hu
2011. Nov. 9., Sze, 07:52:09 CET

Aszonygyák az okosok, hogy az akác rönk ( d > 10 cm, ami ennél kisebb, az
ág) eleve 30%-nál kisebb viztartalmú, szemben pl. a tölgyfával, ami akár
60%-is lehet...
Itt elég sok hasznos info van:
< http://biotippek.hu/fatuzeles.html>
, de ez pont nem irja a 'nyers' fa víztartalmát fafajtánként..
< http://www.jaheko.hu/hasznos/amit_a_tuzifavasarlasrol_tudni_erdemes.htm>

Na, itt olvastam:
< http://tuzifa-akacronk.hupont.hu/1/tuzifa-ertekesites>

" az akác víztartalma a legalacsonyabb, frissen vágva is csak  25-30 %.
Szemben a tölggyel,bükkel,cserrel , melyek víztartalma eléri a 60 %-t is."

KI