[Epitesz-barkacs] vizszintes tuzter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 9., Sze, 14:21:23 CET

Hofferek Attila wrote:

> Vagy valamilyen hossszu koaxialis kemenyen szivna.

Szerintem meg a hőcsöves hőcseréléses szellőzőnél meg lehetne bátran csinálni.

Ennek a lényege, hogy van két egymás melletti járat, mindkettőben benne van az a
szokványos hőcserélőfajta, ami minden klímában meg más helyen, de azzal az
eltéréssel, hogy nem cikáznak oda-vissza a csövek a lemezek között, hanem csak
simán, egyenesen átmegy egyikből a másikba.

Ha a meleg oldali van alul, a felső hőmérséklete fillérre azonos lesz csőileg az
alsóval, így nagyon hatékony a hőátadás. Eközben a két rendszer gázai
(égéstermék és levegő) tuti nem keverednek. A hőátadó felületek meg akár marha
nagyok is lehetnek. Ebből a hőcserélőpárból több is egymás után rakható, ezzel
egy ellenáramú hőcserélő adódik ki.

Hátrány: nehéz tisztítani, de nem lehetetlen.