[Epitesz-barkacs] vizszintes tuzter

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2011. Nov. 9., Sze, 11:50:31 CET

az a helyzet, hogy nekem a korabban leirt magashomersekletu, szilard hotarolos pufferrel egybeepitett kazan jobban tetszik.

az alapproblema, hogy hosszan kell kis teljesitmennyel ho.

az elso megkozelites, hogy kontrollaljuk a tuzeloanyagot, igy kis teljesitmenyen tartjuk a tuzet. lasd pelletkazanok.

a masodik, hogy kontrollaljuk a levegot. ekkor gond, hogy a fa elparolog, es kimegy a kemenyen az egheto gaz. ezert ezek a gazt egy utanegetoben elegetik, es az izzo lefojtott cucc minimalis levegoellatasaval szabalyozzak a sebesseget.

a harmadik meg az, hogy csinalunk puffert, nem szabalyozzuk az egest, hagyjuk hamar leegni ahogy jo neki, es a hot taroljuk. a tarolot viszont szigetelni kell. viznek nagy a fajhoje, de kicsi a homerseklettartomany. a tomegkalyhaban az a poen, hogy a tarolas nagy homersekleten tortenik, igy kisebb puffer kell, es a tarolo homerseklete nem homogen, reszben sajat maga a szigeteles, es a kulsejen veszem ki belole a hot, kb mintha veszteseg lenne.

vajk