[Epitesz-barkacs] Hungarocell plafonra

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 10., Cs, 00:49:50 CET

Kormos Imre wrote:
> Szerintem is jó. Ha ráfújom a hungarocellre, hagyom nagyrészt
> kidagadni, úgy nyomom a falra-plafonra, akkor már nem tágul tovább
> (csak szétkenődik), legalábbis a megtámasztott hungarocellt nem tolja
> el, legfeljebb a tégla fugába megy még bele, ha nem vakolt a fal.

Én azt tapasztaltam rengeteg ilyen ragasztás után, hogy amire nagyon kell
vigyázni: csak odafelé legyen nyomva. Tehát az nem jó, ha megnyomják, aztán
vissza tud rugózni, mert a purhab nemhogy nem fog tágulni, hanem szépen elválik
a szétkent réteg, ott lesz a két felület bepurhabozva, és köztük levegő.

Az is lehet baj, ha koszos, poros valamelyik felület. Ekkor onnan tud leválni.
Ez persze bármiféle ragasztásra igaz lehet.
Hungarocellnél a tuti ragasztás olyan, hogy ráfújok egy valamilyen spray
flakonjába töltött nitrót, ettől a felület kicsit ragacsossá oldódik, és ha erre
nyomom a purhabot, akkor úgy ráragad, hogy csak lefaragni lehet. Ez elég macerás
nagy felületeknél, csak kicsiben próbáltam. (A még nem kikeményedett, nem
polimerizálódott purhabot nagyon oldja a nitró.)