[Epitesz-barkacs] Kabelmodem szereles kerdes

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2011. Nov. 10., Cs, 09:59:55 CET

Hali!

Azt kevésbé hiszem, hogy üvegszálas kábel kell a faltól a modemig, max, ha a falban is üvegszál lenne. Szerintem ami kell neked az a splitter/szűrő ami a falból jövő koaxot szétválasztja TV felé menő és modem felé menő ágra. Innen kell a modemhez is tovább vinni a koaxot, szerintem neked erre van szükséged. Ezt a beszerelő a helyszínen szokta legyártani RG6-os kábelből, mivel méretre kell, meg van, hogy út kell bújtatni itt-ott, ezt célszerű még csatlakozó nélkül csinálni. Persze házilag sem ördöngösség elkészíteni, de a kábelszerelők jó minőségű kompressziós F csatlakozókat szoktak rárakni, ha ehhez nincs otthon szerszámod (gondolom nincs), vagy nem tudsz kölcsönkérni, akkor nehéz dolgod lesz, gagyi csatlakozókkal meg csak szívni fogsz később, érzékeny rá a rendszer.

Szóval szerintem kérj beszerelést, csak ügyeljél a beszerelőre, mert hajlamosak a legrövidebb úton átfúrni minden eléjük kerülő dolgot, és lehet, hogy te kultúrálisabb megoldást akarsz.
Ráadásul a beszerelő nem csak lerak egy modemet, hanem aktivál, konfigurál, stb. nem is tudtam, hogy lehet saját szerelést is kérni.

Szabolcs