[Epitesz-barkacs] Hungarocell plafonra

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2011. Nov. 11., P, 20:25:09 CET

Nem  olvastam  végig  a  válaszokat,  ezért elnézést kérek ha ismétlek
valakit.

Nekem    is   van  (volt)  egy utólag  házhoz épített  szobám,  aminek hideg volt a plafonja,
a (lapos)tető rossz hősigetelése miatt.
Másik tetőtér alatti salakkal szigetelt szobánkhoz képest cca. dupla méretű
radiátor sem tudta kellően felfűteni. Először
próbálkoztunk   csak  ezekkel  az  általad  is említett 50x50-es talán
fél, vagy 1   cm   vastag  dekor  lapokkal,  A  hozzá  adott  kis  vödrös  fehér
trutymóval ragasztottuk fel. Hőszigetelés szempontjából szinte semmit
sem  ért.Évekkel  később  leszaggattuk,  vettem asszem. 5 cm-es hungarocell
lapokat és az építkezéseken is használatos por alakú,
vízzel   higítható   dryvit   ragasztóval  felragasztottam az előzőleg
drótkefézett   plafonra  úgy,hogy  már  nem  emlékszem  hány  ragasztó
galacsint  raktam  a  hungarocell  lapra aztán felnyomtam a plafona és
léccel  síkba  nyomtam-korrigáltam  fel őket. Ezek a ragasztása nagyon jól sikerűlt,
lassan 10. éve prímám tart. Pár nap múlva ezekre a hungarocell lapokra
ragasztottam  fel  az (új)  50x50-es dekor hungarocell lapokat. Na, itt már
követtem  el  hibát. Volt több féle munkákból megmaradt ez a közismert kinyomós ecetsavas,
meg nem ecetsavas szilikon, meg  egyéb féle tubusos kence ficém.  A
dekor  lapokat  ezekkel  ragasztottam  fel  a hungarocell
lapokra,   úgy,  hogy  többszörösen  S  alakú  csíkokat  kentem  fel a
hátuljára és utána felnyomtam a hungarocell   dekor   lapot.
4-5  év  múlva  kezdődtek  a  problémák.
Valóazínűleg     az     ecetsavas     szilikon    anyagú   ragasztóval
felragasztottak  kezdtek  leválni,  olyan  volt  a   ragasztásoknál  a
felület  mint  mikor  hungarocellt pl. nitro, vagy aceton ér és üreges
lesz   (oldja   vagy  kimarja).  Ezeket  a  leválni  készülőket  azóta
alkalmanként akryl kinyomható tubusossal masszát alájuk nyomva ragasztom vissza. Az akryllal
ragasztottakkal  azóta  nincs  probléma. Az évek folyamán a megsárgult
plafont    (sajnos  dohányoznak  is  a  szobában)  több alkalommal az
általánosan  használt  nem  drága  beltéri  falfestékek valamelyikével
teddy  hengerrel  lefestettük.  Ja  és  a hőszigetéssel is meg vagyunk
elégedve télen, nyáron :).

Feri