[Epitesz-barkacs] munkavédelmi felszerelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Okt. 13., Cs, 13:49:55 CEST

Hofferek Attila wrote:

> A körfűrész ellen védett-e volna? Olyan cérnakesztyűnek

Hát ha felhúzod a kezedre, aztán lekapcsolod vele a betápot, akkor igen. :)
(Benzinmotoros körfűrész ellen ez se véd.)

Van az a fémszövetes kesztyű, amit hengesek használnak. Persze nem a boltban,
ott még nem láttam, csak a tv-ben mutatott "gyártósoron", ahol egész nap bontják
a húsokat. Szerintem a körfűrész ellen ezek se sokat érnének. Sőt, egy ménkű
erős, acélszálból készült kesztyű, amit tuti nem tud a korong elszakítani,
lehet, hogy beakad, és csuklóból letépi a gép a viselője kezét. Hacsaknem
lefullad a gép. Aztán az orvosok dolga ugye az összedarálódott részekből
kiszedegetni a csípőfogóval elvághatatlan fémszövetet.

Tényleg néha megéri csupasz kézzel közelíteni dögerős gépekhez. Pl ha van egy
eszterga, sikerül rámászni a forgó tokmányra, állat módon megsebesíthet, de ha a
marha erős anyagból készült ruha akad bele, az akár halálos is lehet, ha
körbetekeri az egész embert, és fordulatonként veri oda minden tagját a
gépágyhoz, miután persze belehalt már az első forulatba is.