[Epitesz-barkacs] Kazan fogyasztas

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2011. Okt. 18., K, 13:58:20 CEST

Sziasztok!
Szia Vajk!

Ezt írod:

 - milyen ellenjavallata van, ha a termosztat (vagy plane a melegvizkeszites
> termosztatja) helyezne aram ala a kazant (mondjuk kikapcs utan egy
> idozitovel plusz 10 perc), egyebkent az arammentes lenne. 20W az havi 700
> forint

Ezt nem igazán értem.
Illetve sejtem, hogy mit szeretnél, de az időzítő bezavar az én logikámnak.
Tudod, hogy mit szól a kazán ahhoz, hogy amikor áramot kap, még nincs
termosztátja?
Mert lehet, hogy hibát generál.

A mi kombi kazánunk bizonyos hiba esetén csak a reset gomb megnyomása után
indul, míg
más esetben elég az áramtalanítás és vissza.
Ha nem sikerül begyújtania, akkor utána reset gomb kell.
Ha nincs víznyomás a rendszerben, akkor áramtalanítás elég. (Reset gombot
nem próbáltam.)

A ki és bekapcsolás szerintem hamarabb előhozza az öregedő elkók cseréjét.
TV-vel tapasztaltam, hogy áramtalanítás után lassabban indult, melegedni
kellett,
míg a távirányítóval való bekapcsolás után nem volt ilyen.
Néhány elkót kicseréltem, hibakeresés helyett ránézésre, és megjavult.
Ez a ránézésre azt jelenti, hogy a panelt kiszedtem, leolvastam néhány elkó
adatát és
otthagytam az alkatrész boltban 2-300Ft-ot.
Majd ezeket mind kicseréltem.

>  - szokas-e/szabad-e egy relenek az egyik erintkezojere 230-at tenni, a
> masikra meg gyengearamot? a relet huzna meg a termosztat, es a rele
> kapcsolna a kazannak a betapot meg kulon a termosztat bemenetet.
>
>  - erosen gondolkodom azon, hogy a kulso homerseklet mero ellenallast
> (kb16K) at kellene hidalni egy masikkal, amit a radiatoros termosztat
> kapcsol. igy beallithatnek olyan gorbet, hogy a kazan alapvetoen olyan
> langyos vizet csinaljon csak, ami a padlonak ok, es ha a radiatorok
> indulnak, akkor ugy teszunk mintha nagyon hideg lenne, ezert a kazan
> [...]

Ha nagyon le tudsz menni a víz hőmérsékletével, akkor "feltalálhatod" a
kondenzációs kazánt.
Csakhogy az a hőcserélő, ha a Te kazánod nem kondenzációs, akkor nincs
felkészítve arra, hogy
rácsapódjon a víz. Ez a víz meg az égéstermékben lévő kéndioxiddal savat
képez.
Aztán néhány év alatt szétmarja a hőcserélőt. Ha sok víz lecsöpög, akkor
hova fog csöpögni?
Ha nem annyira mész le a hőmérséklettel, akkor nyugodtan csináld meg!
Ha mégsem sikerül valami miatt, vagyis bejön valami hiba, akkor egyszerűen
vissza tudod állítani
az eredeti állapotot és a jelleggörbe is visszaáll.

Másik dolog, hogy ebben az esetben a kazán sokat fog keringetni és keveset
fog égni benne a gáz.
Ezzel elveszíted azt az áram megtakarítást, amit fentebb nyertél.
Neked kell eldöntened, hogy mikor éri meg!

Üdv. Tibi