[Epitesz-barkacs] Kazan fogyasztas

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2011. Okt. 18., K, 14:32:10 CEST

kikapcsolas:

a termosztat semmi mas, mint egy kontaktus. zart/nyitott. most a kazan aram alatt van, fogyaszt 20W-ot, es ha a kontaktus zar, akkor elindul es fut amig a kontaktus meg nem szakad. ekkor a langot lekapcsolja, de meg keringtet egy kicsit. ezt alakitanam at ugy, hogy alapbol nincs aram alatt a kazan. ha a termosztat zarja a kontaktot, akkor adok aramot a kazannak, es egyben zarom a termosztat bemenetet is. igy fut ahogy kell. ha a termosztat lekapcsol, akkor a kazan termosztat bemenetet bontom, es kis ido mulva (hogy legyen ideje utokeringetni) elveszem tole az aramot is.

vizhofok:
ez egy kondenzacios kazan. nem faj neki az alacsony vizhofok. direktbe tol radiatorokat, es keveroszelepen es egy kulon szivattyun keresztul padlofutest. van egy kulso homeroje (NTC), amivel meri a kinti hofokot, es ha kint nincs nagyon hideg, magatol visszaveszi a vizhofokot.

ha ugy allitom be, hogy nagyhidegben mondjuk 45 fokos vizet csinaljon, enyhe idoben meg 35 fokosat, akkor tok jol elmukszik a padlofutes, de a radiatorok nem kepesek a par radiatoros helyiseget felfuteni, plusz a kazan orakig ki-be kapcsolgat, mert a par radiator a 35-45 fokos vizet nem huti vissza elegge.

ezert csinalnam meg egy relevel, hogy ha a radiator ker futest (sajat termosztatja van), akkor atkoti az NTC-t, hogy azt higyje hogy nagyon hideg van kint, es felnyomja a vizhofokot.

vajk