[Epitesz-barkacs] vaskerites festese

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2011. Okt. 19., Sze, 10:01:04 CEST

Hali!

A porszórás az egy ráégetett valami. Beszórják porral (elektrosztatikus
módon), majd kemencében ráolvasztják a cuccot. Elvileg összefüggő réteget
alkot, és baromi masszív tud lenni, ha jól van megcsinálva. A hintaágyakra
ez nem igaz, ott rendszerint gyorsan megreped a - gyaníthatóan nem túl jó
minőségű - bevonat és utána a rozsda ledobja az egészet.

Jópár éve a Praktikerben (?) vettem Faust (ha jól tudom Prakiker(?)
sajátmárka) olyasmi festéket, mint a Hammerite, tehát közvetlenül a rozsdára
lehet kenni. Két előnye volt a hammerite-hoz képest, negyed annyiba került,
és ha jól emlékszem vízbázisú volt, nem büdős, lemosható. Ezzel kentem le a
gangon a kovácsoltvas korlátot (amit eleve reménytelen jól rozsdamentesíteni
homokszórás meg maratés nélkül), kicsit átdrótkefézve előtte. Jelentem még
mindig tökéletesen tart, nem pereg, nem rozsdál. Szerintem érdemes megnézni
ezt a festéket is.

Szabolcs