[Epitesz-barkacs] vaskerites festese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Okt. 19., Sze, 10:19:34 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Jópár éve a Praktikerben (?) vettem Faust (ha jól tudom Prakiker(?)
> sajátmárka) olyasmi festéket, mint a Hammerite, tehát közvetlenül a
> rozsdára lehet kenni. Két előnye volt a hammerite-hoz képest, negyed
> annyiba került, és ha jól emlékszem vízbázisú volt, nem büdős,
> lemosható. Ezzel kentem le a gangon a kovácsoltvas korlátot (amit
> eleve reménytelen jól rozsdamentesíteni homokszórás meg maratés
> nélkül), kicsit átdrótkefézve előtte. Jelentem még mindig tökéletesen
> tart, nem pereg, nem rozsdál. Szerintem érdemes megnézni ezt a
> festéket is.

Utánakerestem, hol kapható, de elsőre ezen akadt meg a szemem egy
blogbejegyzésben:

"Már majdnem odáig jutottunk, hogy leszedjük a narancssárga festéket, és
újracsináljuk az egészet. Közben kiderült, hogy a festék olyan, mint a gumi, és
úgyis lehet leszedni, mint a gumit... Érdekes, azt hiszem, hogy legközelebb nem
ezt a típust vesszük (mindenki kerülje a Faust festéket!)."

Szóval nem lehet vacak, ha ilyen nehéz leszedni, és ha tényleg olyan, mint a
gumi, akkor nem is fog repedezni.

Na aztán tovább böngészve sokféle van. Lábazati festék, alapozó, meg a jóég
tudja, miminden, szóval lehet, hogy nem mindegy, mit vesz az ember.
(Azért kutakodtam utána, hogy hátha előkerül egy olyan festék, ami kibírja a
savas-lúgos környezetet is, és még olcsó is. :-) )