[Epitesz-barkacs] csiszologep motor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Sze. 14., Sze, 18:57:17 CEST

vajk fekete wrote:

> Van egy kedvenc kezi csiszologepem. Nem markas, meg minden, de tok
> jol hasznalhato. Pici szenkefes motor van benne.
> Egy nap nem indult. Ha megmozgatom, akkor elkapja, ugy indul mint egy
> dizel, eloszor hallani hogy csak neha-neha rant, aztan belendul.
> Szetszedtem, kefek ok-nak tunnek. Mi baja lehet?

Valószínű, hogy nem jól nézted meg, az egész leírásod kefe körüli kontakthibára
utal. Nem feltétlen a kefe és a kommutátor között van a baj, lehet odavezető
huzal eltörése, amit csak a pvc vagy valami kötöző tart a helyén.

Talán, ha egy műszerrel nézed, miközben tekered, és a műszer be-bevillant egy
szakadást, főleg, ha van neki valami gyors kijelzője is, akkor ezzel igazolni is
lehet. Na meg szkóppal tutira.

De ha szétszedve is be lehet indítani, közben mozgatni a vezetékeket, biztos
kiderül a hiba.

Ha menetzárlatos lenne a forgórésze, akkor rettentően szikrázna. Ha az
állórésze, akkor meg nem akarna felpörögni (kicsi volna a mező), miközben nagy
áramot venne fel, ezért rohadtul melegedne. Na meg a menetzárlatban benne lévő
tekercsrész villámgyorsan kibocsátja a működtető füstöt.