[Epitesz-barkacs] Lakásriasztó

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2011. Sze. 16., P, 11:26:15 CEST

Hali!

Én is magam szereltem, igaz, egy profi ismerős tanácsaira. DSC (ha jól tudom
ez már Bosch) volt a központ. Nekem a vezetékeset javasolták, és passzív
infrák vannak érzékelőnek.

Szerintem először azt kell eldöntened, hogy hány zónás központ kell, mert az
eléggé behatárolja a költségeket (de a lenti összegre számíthatsz). Aztán
jönnek a csecsék, hogy kell-e távfelügyelet, vagy GSM kommunikátor, net
kapcsolat stb. Szerintem legjobban akkor jársz, ha megkérdezel egy profit,
mert egyrészt elég sok tapasztalatot át tudnak adni, másrészt nem árt, ha
hozzá tudsz jutni telepítői kézikönyvhöz stb., amit egyébként nem biztos,
hogy könnyen vagy olcsón beszerzel. Ha akarsz távfelügyeletet, akkor meg
érdemes körülnézni, mert több ilyen cég is ingyen szerel riasztót, ha 1-2
évre aláírsz náluk.

A két kezelő meg hasonló furmányságok szinte minden valamirevaló központtal
működik, de lehet, hogy nem is kell két kezelő, csak ha otthon vagy, akkor
úgy élesíted, hogy pár zónát kizársz.

A másik, amiben érdemes gondolkodni, hogy másra is használhatóak ezek a
központok, pl. nálam az egyik zónára termosztát van kötve, és ha leáll
valamiért a fűtés és fagyveszély van,. akkor telefonon riaszt. De akár olyat
is meg lehet csinálni, hogy beriasztott állapotban egy rákötött
mágmeskapcsolóval áramtalanít dolgokat, nem megy feleslegesen a TV, PC,
router, ha nem vagy otthon.

Szóval amire figyelj:

Jól tervezd meg a rendszert! Legyen védve minden infrával, vagy
nyitásérzékelővel, amit védeni akarsz.
Legyen védve maga a rendszer! Minden vezeték belegyen kötve a
szabotázs-hurokba, a központ legyen megfigyelve egy azonnali riasztást
kiváltó mozgásérzékelővel.
Minőségi cuccokat használj, ne a legolcsóbb kínai infrát.

Szabolcs