[Epitesz-barkacs] Bunkeresdi

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
2012. Ápr. 12., Cs, 14:53:51 CEST

Hali!

Közhely, de szerintem az is beleszámít, hogy ott sokkal kevésbé
ragaszkodnak emberek a "szülőfalujukhoz", simán költöznek több ezer
kilométerrel arrébb, ha úgy adja a munka (nekem is van kint rokonom, az
utóbbi 10 évben vagy négy különböző államban élt). Így egy ilyen tornádós
"resetet" is könnyebben viselnek el, mert a lakóhelyet, a házat nem "egy
élet munkája és céljaként" fogják fel, hanem lakóhelynek.

Másrész, amit hallottam kintiektől az az, hogy ott a téglaház a
státusszimbólum. A legtöbb családi ház az sima könnyűszerkezetes egy hét
alatt felépíthető dolog. Nyilván a téglaház a befektetett építő munka és
idő miatt is jóval drágább.

Meg azt vettem észre, hogy sokkal pozitívabbak az ottaniak. Nem sírnak,
hogy milyen szar minden, hanem azt nézik, hogyan lehet előremenni,
megoldani a dolgokat. Most éppen csak ameriakiaikkal dolgozom, itthonról,
felüdülés az a pozitív légkör, ami munka közben van.

Szóval érdekes, amit mi furának találunk az ott mindennapos, ami meg itt
mindennapos, az ott fura. Aztán mégis működik mindkét ország (valahogy).

Szabolcs