[Epitesz-barkacs] Bunkeresdi

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Ápr. 12., Cs, 17:06:40 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Közhely, de szerintem az is beleszámít, hogy ott sokkal kevésbé
> ragaszkodnak emberek a "szülőfalujukhoz", simán költöznek több ezer
> kilométerrel arrébb, ha úgy adja a munka (nekem is van kint rokonom,
> az utóbbi 10 évben vagy négy különböző államban élt). Így egy ilyen
> tornádós
> "resetet" is könnyebben viselnek el, mert a lakóhelyet, a házat nem
> "egy élet munkája és céljaként" fogják fel, hanem lakóhelynek.

Jó, de biztos van egy halom személyes holmijuk is. Nyilván a kéró nem saját.

> Másrész, amit hallottam kintiektől az az, hogy ott a téglaház a
> státusszimbólum. A legtöbb családi ház az sima könnyűszerkezetes egy
> hét
> alatt felépíthető dolog. Nyilván a téglaház a befektetett építő munka
> és idő miatt is jóval drágább.

Kétségtelen. Na de a sűrű szétrombolódás milyen érzés lehet? Vagy nem sűrű?

> Meg azt vettem észre, hogy sokkal pozitívabbak az ottaniak. Nem
> sírnak,
> hogy milyen szar minden, hanem azt nézik, hogyan lehet előremenni,

Hát persze, mert ha ott szar lenne (így éreznék), akkor hol lenne jó?
Azért nálunk szerintem tényleg sokminden sokkal szarabb annál, mint amilyen
lehetne, nem? A lehetne alatt meg azt értem, hogy nem kellene sokmindenhez pénz,
csak akarat.
Hogy egy apróságot mondjak: bődületesen szemetelünk. Tudnék mutatni helyeket,
ahol még átsétálni is kellemetlen. A szelektívhulladék-gyűjtő szigetek környéke
megdöbbentő. Tegnap egy csinos, fiatal csajt szúrtam ki, jó ruhában, szép
autóval baszogatta ki a csomagtartóból a lomokat részben a konténerekbe, részben
mellé. 2-szer annyi szemét van mellette, mint benne. Persze ami mellette van, az
tök vegyes szemét, bezsákolva vagy csak odahajigálva.

> megoldani a dolgokat. Most éppen csak ameriakiaikkal dolgozom,
> itthonról,
> felüdülés az a pozitív légkör, ami munka közben van.

Remélem, jó hatással van rád.

> Szóval érdekes, amit mi furának találunk az ott mindennapos, ami meg
> itt mindennapos, az ott fura. Aztán mégis működik mindkét ország
> (valahogy).

Ami bárhol van, az működik valahogy. Élnek emberek a tiltott zónában vagy a
közelében is csernobilnál is.