[Epitesz-barkacs] petróleumlámpa

cst maguspr at freemail.hu
2012. Ápr. 14., Szo, 14:11:23 CEST

közben találtam szénlánchossz infót

(gazolin és benzin: C4-C12, petróleum: C7-C17, gázolaj: C9-C25)

ezek szerint komoly átfedés van, a benzinben levő C7-C12 szénatomos
tartomány a
petróleumnak is része, és a gázolajnak a C9-C17 tartománya is petróleumnak
is része

egy " békebeli "  időszak leírásából a  a környék népe világításra,
főzésre és fűtésre tudja csak használni  az alábbi  kőolajturmixot:

"...a bükkszéki olajtermelés kezdete, amely egyben a magyarországi
rendszeres és iparszerű
olajtermelés kezdetét is jelentette. A kőolajat dugattyúzással és
kanalazással termeltették,
mivel a kutak hozama nagyon alacsony volt. A mező vezetői építettek egy
lepárló berendezést,
amely inkább hasonlított a mai pálinkafőzdéhez, mint az olajfinomítóhoz. Az
előállított
finomítványról ezt írták. " ...a benzinnel nem indul a motor, mert benne 40%
benzin,
54% petróleum és 6% gázolaj van. Így az üzem termékeit a környék népe
világításra,
főzésre és fűtésre tudja csak használni..". A korabeli hazai sajtó
Bükkszéket
"szegénységünk legnagyobb vigaszának" nevezte......"

igazából a turmix alapanyaga meg van, de sem benzinmotorba, sem dízelmotorba
nem tenném,
de " petrofor főző " gyanánt talán el lehetne használni