[Epitesz-barkacs] petróleumlámpa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Ápr. 14., Szo, 15:04:32 CEST

cst wrote:
> közben találtam szénlánchossz infót
>
> (gazolin és benzin: C4-C12, petróleum: C7-C17, gázolaj: C9-C25)

Na jó, de az arányok is fontosak ám! A C4 az ugye bután. A C12-t nemtommi, de
valami állat sűrű dolognak gondolom. Persze beleoldani keveset biztos lehet.

Azért, ha benzint tankolsz a kútnál, az zömmel C7 és C8 lesz, ha jól tévedek.

A tervedben (petróleumlámpába benzin-gázolaj keverék) azt érzem cikinek, hogy a
benzin, ha nem valami jelentéktelen százalékban lesz jelen, nekifog párologni,
és kialakulhat itt-ott olyan tér, amiben robbanóképes benzin-levegő keverék áll
elő, és meggyújtáskor leég a hajad, hogy finom legyek.

Persze, ha olvastál olyat, hogy valakik valahol szükségből régóta üzemeltettek
ilyen módon petróleumlámpát, akkor nem szóltam. Én mindenesetre csak az udvaron
próbálnám ki, ott is csak kis töltettel. Vagy sehogy.

A kerozin viszont szerintem nem rossz ötlet. Az végülis petróleum, csak gondolom
pontosabban belőtt anyag, kisebb benne a más szénláncúak aránya.

Világításra nekem sokkal jobban tetszik az a lámpa, aminek van egy tojás alakú
"harisnyája" valami olyan anyagból, ami kiégés után finom kerámiaszövetként
jelenik meg. Ez olyan fehéren izzik, hogy nem nagyon kellemes belenézni. Ez is
petróleummal üzemel, de itt fel kell pumpálni a tartályt, szóval nyomással jön
ki a lé gondolom valami kicsi dűznin át. Nem ismerem végülis, de gyanús, hogy
van neki valami elgázosító része is.