[Epitesz-barkacs] Kaputelefon?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Ápr. 30., H, 18:40:59 CEST

cst wrote:
> ahááááá, nálad kb 7mA-rel megy, a GPpoweres töltő 120mA-rel megy
>
> egy 2700mAh akkunak a 7mA-es csepptöltés nem túl kevés?
> ( mert olyan 0,05C-t javasolnak, ami  2700 * 0,05 = 135mA lenne )

Hát nem tudom. Kísérletileg érdemes megválasztani azt a legkisebb áramot, amit
éjjel-nappal akármeddig rajta lehet hagyni. És aminél a cellafesz kb
1,3-1,35V-nak adódik.

Különben ez is 5V-nál csak 6kWh körüli egy év alatt, szóval nem döntene romba.

> igazából nem vagyok " konnektorellenes ",  mert az akkuscsavarhúzó
> töltéséhez használt energiát szívesen kifizetem, annak ellenére,
> hogy pl. egy kiflivel kevesebbet vehetek emiatt, inkább flexezek,
> minthogy vasfűrésszel nyeszetelnék, csak a villanyszámla
> kigazdálkodásakor szívom néha a fogamat...

Ami biztos nem emiatt nagy, ha nagy, hanem pl a fűtés miatt, vagy ki tudja.

Vannak mostanában "felkapott" helyek, ahol kikapcsolták a villanyt, és valami
biciklifélére szerelt autógenerátorral termelnek annyi áramot, hogy lehessen
valami szar kis villanykörtével pár órát világítani. Egyesek ezt állítják be a
jövő nagy lehetőségének, vagy hogy mindenkinek ilyesmit kéne csinálnia. Csak
ezek fingot se értenek az egészből.

Először is, az ember hatásfoka legjobb esetben is 30% körüli. Az üzemanyaga
pedig jóval drágább per kWh, mint a benzin. Igaz, hogy egészségügyileg hasznos.
A bicikli-autógenerátor rendszer hatásfoka is tökszar, mert az autógenerátor
jóval nagyobb teljesítményre van szakosodva, ami mellett a gerjesztőkör
teljesítmény-igénye eltörpül. Na de annál a 100W-nál, amit egy sportosabb ember
képes beletolni, már nagyon számít, az ötöde, negyede kb.

Az akku, amibe töltik a delejt, annak nem valószínű, hogy a 60-80%-ánál többet
ad vissza, de amit visszaad, azt átküldik egy inverteren, az se pompás
hatásfokú. Végül ökör módon izzóba küldik.

Ha ennek a rendszernek az árát összeadják a végfelhasznált delej árával, évekig
kijönne nekik a bevezetett villanynál. Na persze, ha bevezetik, akkor már
akarnak 2kW-tal főzni, porszívózni, vasalni, bojlert, meg ami csak létezik,
mindent használni, azt persze nem tudják kifizetni. Az emberi hülyeség
határtalan.