[Epitesz-barkacs] kozvilagitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Aug. 27., H, 18:03:50 CEST

vajk fekete wrote:
> hat szerintem meg tenyleg okozott problemakat. kezdenem azzal, hogy
> sok autos ugy gondolja, hogy amig a kozvilag nem megy, addig neki sem
> kell vilagitania.

Lehet, hogy ilyen is van, de ezek az amúgy kivilágítatlan országos útvonalakon
sem kapcsolják fel a világítást. Aránylag kevesen vannak, látom, hogy amikor
errefelé alkonyodik, és még nincs közvilágítás, az autósok már felkapcsolják a
lámpáikat. Nem azért valszeg, hogy lássanak, mert még tök jól látszik minden és
mindenki, hanem hogy őket jobban lássák.

> vagy mondhatnam azokat az utszakaszokat, amig
> lakott teruleten vannak, de 70 a megengedett, es tompitottal szart
> sem latsz.

Én nem így vagyok vele. Persze a fényszórónak be kell lennie állítva. Sok olyan
autót látok, amiken maga elé világít 5 méterre (ott látszik, hogy vége van az
aszfalton a fénynek), azzal lehet, hogy a hosszúfény se megy messzire. Viszont
megolvad az aszfalt. :-)

> fenyszoro meg lakott teruleten tilos ugye. de mondhatnam a
> gyalog este a busztol haza setalo 40 kilos noket, nem noveli a
> biztonsagerzetuket a felhomaly.

Azokat nem kell félteni. Gyakran megyek az utcán bőven éjfél után is, és még
akkor is látok bőven filigrán kiscsajokat egyedül hazamenni. Na aztán az
erőszakoskodókat nemhogy nem zavarja, hanem egyenesen talán segíti is a fény.
:-) Pontosan látják, milyen nő megy ott, érdemes-e vele foglalkozni, vagy nem.