[Epitesz-barkacs] Krampacsologep

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2012. Dec. 3., H, 16:09:11 CET

>napi tobb mint 1m3 foldet rostaltak at vele. az a baj, hogy a kemenyebb
>fold rogok is fentmaradnak, kellene ele valami daralo.

Az nem túl hatékony... :)
Az elv már megfogalmazódott, csak a gyakorlati kivitelezéshez nincs semmi
kedvem.

Egy villanymotoros rotakapa felhányja a földet egy fogas futószalagra, ami
felviszi kb. 50cm magasra és ott belepotyog a föld egy ferdén forgatott (kb.
mint betonkeverő, meg úgy ahogy írod.) hengeres rostába, aminek a belsejében
2  terelő vas van esetleg zúzó röpködő láncos izé is a föld darabok
aprításához, aztán a terelő lemezek kényszerítik a bennmaradó törmeléket
felfelé és az meg belepotyog egy talicskába azt amikor megtelik akkor
eltolom, a rostált föld meg mindjárt visszahulllik oda ahonnan fel lett
szedve..
Ez az egész izé kerekeken gurul és ahogy tolom úgy szedi fel a földet és
tisztítja.

>Ez mi lenne? Gilisztafarm? :-) (Bio földtisztítás.)

Nem, csak az előttem lakó az egy egész házat meg vagy 20 év mindenféle
törmelékét elásta az amúgy is meglehetősen kavicsos agyagos telken.
Továbbá, ha ezt rendszeresen (évente) végig tolom akkor, fogy az agyagos
rész, tudok közé komposztot szórni és mindjárt fel is van ásva..:)

>Még haladósabb az egészet elszállíttatni, és újat hozatni. :-)

Ja, de ha elvitetek 100m3 földet az mennyibe kerül ? és annak az idehozása
mennyibe kerül ?
és munkagép nem tud hozzám bejönni, tehát ugyanúgy kézzel lapátol
talicskázik.

Meg én szeretem ha rendesen meg van valami csinálva és nem csak a felső 5 cm
szép azt alatt meg a sitt.

zsolt