[Epitesz-barkacs] Krampacsologep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Dec. 3., H, 15:34:34 CET

Zsolt wrote:

> Jah, valószínűleg 1-2 db-nál nincs több belőle az országban.

2 biztosan van, mert itt, ezen az építésen 2 különbözőt láttam dolgozni. :-)

> Bezzeg én meg már több éve nem tudok elkészülni a föld tisztító
> berendezésemmel.

Ez mi lenne? Gilisztafarm? :-) (Bio földtisztítás.)

> Pedig csak fel kellene kaparni a földet, felhordani egy rostára, azt a
> kavicsot, törmeléket eltalicskázni.
> A felcsákányozom, rálapátolom, majd ütögetetm, majd talicskába
> lapátolom, kicsit fárasztó.

Viszont fantasztikusan megerősíti a gerinc körüli izmokat.
Ha sok ilyen műveletre lenne szükségem, átalakítanék egy betonkeverőt olyanra,
hogy volna egy nagy henger alakú rosta, kissé ferdén állna, és forogna, ebbe
kéne belelapátolni a földet. Ami kihull, az a tisztított, ami a végén átjut, az
a nem odavaló.

Ez idénymunka, de már lejárt az ideje. Most már nedves a föld... haladósabb
lenne az adott területről géppel összehordatni a kezelendő talajt, aztán csákány
nélkül csak lapátolni kellene.

Még haladósabb az egészet elszállíttatni, és újat hozatni. :-)