[Epitesz-barkacs] !

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2012. Feb. 1., Sze, 11:11:54 CET

Szervusz Vajk!

> a homerseklet, nincs hoszigetelesi problema, mert a tarolodban fixen van egy
> gradiens, a belsejet futod, az forro, a kulsejet hutod, az huvos. igy sokkal
> kevesebb hoszigeteles is nagyon hatekony.

Én azon gondolkodtam, hogy lehet a rakás radiátort/padló/falfűtést,
keringetést mindebből kihagyni. Abból lehet, hogy kijön még egy ilyen
kályha, és kettő ilyennel már egy nem túl nagy, megfelelően tervezett
ház kifűthető.

Nem tudom, mennyire lehet mondjuk a tömegkályhát úgy variálni, hogy
lenne benne konvekciós járat is a köpenyben, és azzal finomabb
szabályzás lenne elérhető, mint ahogy a meleg csak úgy magától kijön
belőle. Pl. szükség esetén a leadott teljesítményt megnövelni egy
kicsit. A tömegkályha nem véletlen Skandináviában alakult ki: ott
sokkal kevésbé változékony az időjárás, mint nálunk, egyenletesen kell
tolni a meleget és kész.

Most, hogy bejött a hideg, nem fűtöttem be másfél napig, mert Pestre
mentem. Nem volt kellemetlenül hideg ücsörgős melóhoz sem, amikor
hazajöttem - igaz, a ház kezdett áthűlni, most a felfűtés is lassabban
megy. Itt iszonyat fűtött tömeg van: hőszigetelésen belül 38-as vagy
50-es tömör fal. Ha még az ablakok hőszigetelését sikerül javítani,
egész jó lesz.

szia: Balázs