[Epitesz-barkacs] !

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2012. Feb. 1., Sze, 10:54:54 CET

a viznek 4 a fajhoje, de csak 1 a tomege. a teglanak kb 1 a fajhoje, de kb 2 a tomege.

vegeredmeny, hogy azonos terfogatban a viz kb ketszer annyi hot tarol. es itt jon a POEN: azonos deltaT eseten!

viszont vizes puffert mondjuk 30/80 fokra tudsz hasznalni, a dT csak 50 fok. raadasul a 80 fokra kell meretezd a szigeteleset, kulonben az elejen jo sok lesz a veszteseg.

a szilard puffered belsejeben siman tarolhatsz hot tobb szaz fokon, igy azonos homennyiseget sokkal kisebb helyen eltarolhatsz. raadasul hiaba nagy a homerseklet, nincs hoszigetelesi problema, mert a tarolodban fixen van egy gradiens, a belsejet futod, az forro, a kulsejet hutod, az huvos. igy sokkal kevesebb hoszigeteles is nagyon hatekony.

vajk