[Epitesz-barkacs] !

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 1., Sze, 11:39:44 CET

Balázs Bámer wrote:

> Én azon gondolkodtam, hogy lehet a rakás radiátort/padló/falfűtést,
> keringetést mindebből kihagyni. Abból lehet, hogy kijön még egy ilyen
> kályha, és kettő ilyennel már egy nem túl nagy, megfelelően tervezett
> ház kifűthető.

El kell menni a passzív ház irányába. Különben meg az egy ponton való fűtéssel
kellemetlen terek alakulnak ki a házban. Ha nem egy nagy tér az egész, hanem pl
van konyha, ilyen-olyan kisebb szobák, fürdőszoba..., azokban jó hideg lesz.
Passzív ház közeli épületnek meg nem nagyon van szüksége tonnás kályhákra, főleg
nem kettőre vagy többre.

> Most, hogy bejött a hideg, nem fűtöttem be másfél napig, mert Pestre
> mentem. Nem volt kellemetlenül hideg ücsörgős melóhoz sem, amikor
> hazajöttem - igaz, a ház kezdett áthűlni, most a felfűtés is lassabban
> megy. Itt iszonyat fűtött tömeg van: hőszigetelésen belül 38-as vagy
> 50-es tömör fal. Ha még az ablakok hőszigetelését sikerül javítani,
> egész jó lesz.

Vagyis azt teszed, amit írtam fent, elmész a passzív ház felé hőszigetelésben.
Mostanság egy jól megépített passzív ház tök jól működhet, még túl meleg is
lehet benne, mert egész nap jól süt a nap, és alacsony szögben, tehát besüt a
mélyen lelógó tető alatt az ablakokon.

(Családostul mentél pöstországba, vagy ők átköltöztek szülékhez vagy ilyesmi?)