[Epitesz-barkacs] !

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2012. Feb. 1., Sze, 12:12:48 CET

Szervusz HJózsi!

> Viszont felrakhatnál még 15 centi hungarocellt! Már ha a beépíthetőség nem
> korlát. A vágtatónak tűnő energiaárak indokolnák.

A tíz centire? Ha nem így tervezték a nyílászárókat (mert utólagos
volt a tíz cm is), tele lesz hőhíddal. Szomszédot szerencsére sikerült
meggyőznöm, hogy külső falsíkra rakja őket, de azért van a családi
házán csak külső ajtóból négy (-:

> Ablakok: vajon nem jobb lenne a megszokott, hozzáférhető technológiát, a 2
> üvegréteget alkalmazni duplán, mint a 3 rétegű ablakra hajtani?

Nem, mert közémegy a pára és por és ronda lesz. Kipróbáltam, egy
szembe kívülről még egy réteget beragasztottam körbe szilóval, és
bemegy. Ideiglenes megoldás, most lesz három éve, hogy ott van (-:
Nekem a nagy felületek négyréregűek lesznek. Szerencsére sok az
osztás, nem lesz túl nehéz egy ilyen tábla. A kicsi ablakokon pedig
ablaktáblák lesznek egyszer. De lehet, hogy azok is háromrétegűek
lesznek,

> Valamint manapság az a divat, hogy minden ablak nyitható. Régebben volt egy
> ismerősöm, aki kidobta a nappali nagy nyitható ablakait, és fixen

Én is nemrég jöttem rá, hogy minek a nyitható ablak. Különösen, ha
kell a gépi szellőzés.

szia: Balázs