[Epitesz-barkacs] !

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 1., Sze, 12:35:57 CET

Balázs Bámer wrote:

> A tíz centire? Ha nem így tervezték a nyílászárókat (mert utólagos
> volt a tíz cm is), tele lesz hőhíddal.

A nyílás-zárókat lehet, hogy át kell helyezni kintebbre. Én is láttam, hogy
oldotta meg a szomszéd, bár ő csak 10 centit rakott fel az igen szar falanyagú
házra, de utólag szétvéste az ablakok, ajtók környékét, és gondolom alkotott
valamit, hogy ott is jó legyen a hőszigetelés.

> Nem, mert közémegy a pára és por és ronda lesz. Kipróbáltam, egy

Nem lehet lezárni? Nem gondoltam át igazán a fix esetet.

Nekem pl vannak régi ablakaim, amik ilyen ún. gerébtokosak. Ha ezekben a szimpla
üvegek ki lennének cserélve duplára, akkor a köze takarítható marad ugye. Más
kérdés, hogy meg tudom-e csinálni ezeket légzáróra. Valszeg nem érdemes mindkét
üveget ilyenre cserélni, és átgondolandó, hogy melyiket érdemes. Gyanús, hogy a
belsőt, és ott kell jól légzárni, a kettő közötti légtér inkább kifelé
szivárogjon. Bár, ha jégvirágot is szeretnék látni, akkor belül kell hagyni
szivárogni. :-)

> szembe kívülről még egy réteget beragasztottam körbe szilóval, és
> bemegy.

Mármint a pára, ugye? Na de honnan megy be? Nem kintről, hanem bentről! Mindig
belül kell jól légzárni, hogy a kijjebbi légrétegek inkább a külső levegő
összetételét kapják meg, akkor nem lesz párás.

Ha az ember utólag feltesz kívülre egy üveget, azt inkább csak simán lécezéssel
érdemes, akkor nem lesz gond.

> Nekem a nagy felületek négyréregűek lesznek. Szerencsére sok az
> osztás, nem lesz túl nehéz egy ilyen tábla. A kicsi ablakokon pedig
> ablaktáblák lesznek egyszer. De lehet, hogy azok is háromrétegűek
> lesznek,

Végülis érthető, hogy ha a 3 réteget egybe jól megcsinálják, akkor az a jó.

Szerintem a kicsiket is lehet ilyenre csinálni, nem kell 4 réteg, mert az
osztásoknál már eleve van olyan szar, hogy tönkreteszi a 4 réteg előnyeit.

> Én is nemrég jöttem rá, hogy minek a nyitható ablak. Különösen, ha
> kell a gépi szellőzés.

Hát igen. Érdemes egy-kettőt meghagyni arra, hogy pl van szép kerted, és oda
lehessen könyökölni, és örülni. Mert hát azért az év zöme nem zord tél, hanem
van tavasz, meg nyár...

Még az is felvetődhet, hogy a nyitható ablak a fal külső síkja közelében van, és
télire belülre lehet felrakni plusz üvegfelületeket fixre, tömítetten úgy, hogy
még maradjon belül párkány. (Van sokszor, hogy eleve megrakják a nők a belső
ablakpárkányokat virággal, mindenféle szirszar csecsebecsével, az ablak sohasem
nyitható, max bukóra, vagy úgy sem, mert kidől a magas váza. :-) )