[Epitesz-barkacs] !

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 1., Sze, 12:24:46 CET

Balázs Bámer wrote:

> Ez biztos. Mondjuk az is kérdés, hogy azokban mi adja a hulladékhőt.
> Mi, emberek, vagy naponta kell mindenképp mosni, hogy ne legyen hideg?
> (-:

Meg hát az emberek szeretik a meleg ételt, tehát főzni kell, aztán a nők
vasalni...
Ha teregetés van, a víz elpárolgása hőt von el, de ha nem kiszellőztetve van,
hanem páramentesítővel lecsapatva, ez a hő visszanyerhető, és hozzáadódik egy
kis áramhő is.

> Igen, bár ez nem passzív. A nagy üvegfelületeken iszonyat meleg be tud
> ilyenkor jönni. Ez azért jó, mert ész nélkül lehet szellőztetni.

Pedig inkább a fűtést kéne lecsökkenteni. Még nem csináltad meg a hővisszanyerős
szellőztetőt?

> Elmentek pár napra, nekem meg Pesten volt dolgom.

aha. ilyenkor ott a szép nagy ház, benne sok meleg térrel, a hajléktalanok meg
kint fagyoskodnak. :-)

(Ma hallottam, hogy vannak cégvezetők, akik felajánlottak nagy fűtött tereket,
de nem tudták elfogadni azok, akik a hajléktalanokkal foglalkoznak, viszont a
gesztust értékelték. Nem értettem, mi volt a gond. Szerintetek mi? Biztos meg
volt oldva a wc, melegvíz is, csak mondjuk ágyakat kell odavinni...