[Epitesz-barkacs] CO monoxid erzekelo tesztelese hazilag

Szabo Endre stgellertfoto at gmail.com
2012. Feb. 6., H, 12:50:47 CET

Végre találtam egy gyári leírást, íme:
(teljes szöveg:
http://www.elektromosbazar.hu/php/wtermresz.php?tid=891    )

"AZ ÉRZÉKELÕ TESZTELÉSE
MEGJEGYZÉS: Az érzékelõt ajánlatos egy füstölõvel, esetleg egy cigarettával
tesztelni, mert
ezeknek az égése tartalmaz annyi szénmonoxidot, amelyet a készülék képes
érzékelni.
FIGYELMEZTETÉS: Az érzékelõ tesztelését csak felnõtt személy végezze. Ezt a
próbát
havonta egyszer ajánlatos elvégezni. A túl gyakori tesztelés rövidíti a
tápegység élettartamát.
A tesztelés menete:
1. Ha az érzékelõ a falon vagy a mennyezeten van, akasszuk le a
csavarokról.
2. Nyomjuk meg és tartsuk így a Test/Mode gombot, míg a
csavarkulcs alakú jel a kijelzõn meg nem jelenik és a CO szint
mérõ ábra balról jobbra menve fel nem töltõdik. Ez jelzi, hogy
a készülék kész a tesztelésre.
3. Gyújtson meg egy füstölõt esetleg cigarettát.
4. Tartsuk a füstölõt vagy a cigarettát a készülék alá kb. 15 cm-re,
így a füst az érzékelõ nyílásba jut. A kijelzõn látni fogjuk a CO
szintet, amely ha eléri az 50 ppm-et a készülék egy hangos
jelzést fog leadni, mely mutatja, hogy a készülék
rendeltetésszerûen mûködik. Ezzel a teszt be is fejezõdik.
Ezután a készülék visszaáll készenléti üzemmódba.
5. Végül oltsunk el minden égõ segédeszközt (füstölõ, cigaretta)"