[Epitesz-barkacs] CO monoxid erzekelo tesztelese hazilag

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 6., H, 20:22:32 CET

Balázs Bámer wrote:

> Mennyit? Miért pont annyit?

Nem tudom, mennyi kellene. Utána lehet olvasni, mekkora a megengedett szint.
Amit a kipufogó szolgáltat, az tutira mérgező. De legalább nagyságrendileg
tudható, mennyi.

> Én inkább hagynám az egészet a fenébe, és egy jó gázszerelővel

Én is, sőt, jobb, ha nem is működik nyílt rendszerű gázfűtés. :)
Mostanában hegyre halom, ahogy a balesetek történnek. Sok CO mérgezés meg volt
gázrobbanás is.

> Gázkészülék van a lakásokban több, mint egy évszázada (világítógázzal
> kezdődött). Rettenetesen jól kipróbált technológia, ha betartják az
> előírásokat.

Szerintem a nyílt láng teljesen veszélytelen. Ha jól van belőve a gáz-levegő
keverék, nemigen keletkezik CO. Sajnos a cirkók, takart lángú holmik nem
feltűnőek. Simán működtetik ezeket akkor is, amikor már tökszar, mert nem
látható, hogy milyen szar.

Azért a városi gáz módi sokkal több balesetet okozott, meg ott ugye már a puszta
gázszivárgás is elég volt a halálhoz, mert a városi gázban eleve benne volt a
CO.