[Epitesz-barkacs] CO monoxid erzekelo tesztelese hazilag

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 8., Sze, 09:10:45 CET

Szabolcs Szigeti wrote:

> Pár éve végignéztem, ahogy vastepsiben vittek el egy fiatal párt a
> szembe
> lakásból. Szóval mapanapság is tud lenni baleset sajnos, és amibe egy
> Co érzékelő kerül, nem tétel.

Bennem az a kérdés merül fel, hogy bárkinek is van olyan esetről tudomása,
amikor ez az érzékelő mentette meg az életét? Tehát volt ilyen kütyü is, és
meghibásodás is, ez sípolni kezdett, mire felébredtek, és megoldották a
problémát.

Ha volt ilyen, legalább a médiában meg kéne jelennie. Mindig csak olyanról
hallani, hogy valakik meghaltak vagy majdnem meghaltak.

Nem állítom, hogy az érzékelő humbug, de kb ahhoz hasonlít, hogy valaki bekeni
az autója alját, és a festékre vagy nemtommire adnak 10 év garanciát. Ha aztán
átrozsdásodik 8 év múlva, biztos nem fog senki kapálózni a korábbi garanciaadó
felé, mert tán már nem is létezik.

Nagyon ritka a CO esemény, úgy értve, hogy a gázhasználók nagyon kicsi százaléka
találkozik vele, és csak akkor hír, amikor tragédia történik.

> Amúgy a legújabb minőségi cuccok olyanok, hogy beépített elem van
> bennük, ami 5-6 évig jó, amig az érzékelő cella is jó. Utána
> mindenképpen
> cserélni kell, így nem fordulhat elő, hogy már nem működik, tesztelni
> sem kell.

Azért valamiféle teszt nem ártana, ami számszerűsíthető, mert ha a kütyü hibás,
nem lehet reklamációval visszacsinálni a dolgokat.

Zöldkártyás ember biztos meg tudja mérni, mekkoránál szólal meg. Az egy jó drága
műszer. Nem lenne hülyeség, ha lennének ilyen helyek, ahova el lehet vinni a kis
kütyüt, és párszáz Ft-ért megmérik akár vásárlás után, hogy ez tényleg működik.
Aztán évente akár elviheti a tulaj ellenőrizni.

hjozsi