[Epitesz-barkacs] kiolvasztás ( Re: vezetékes víz hőfok 1,2m mélyen )

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2012. Feb. 13., H, 08:41:26 CET

Hi,

On 2012. február 13. 06:53:17 Cser Tamas wrote:
> az én olvasatomban tehát, ha nem  kifagyasztott víz jönne,
> csak normális 10celsiusos víz, akkor nálam sem lenne lefagyás

  Ami nem fedi a valóságot.

  Ha kb. 1 liter 3 fokos víz mondjuk két nap alatt megfagy a vízórában, akkor
ahhoz kell 344kJ hőelvonás 24 óra alatt. Ha 10 fokos lenne a víz, akkor 24 óra
alatt nem 1 liter fagyna meg, hanem 9,1 deci, és nem két nap alatt fagyna meg,
hanem 26 óra alatt. A 3 fokos víz egy óra alatt hűl nulla fokra, a 10 fokos
víz pedig kb. három óra alatt. Aztán még két nap kell ahhoz, hogy teljesen
jéggé fagyjon az 1 liter víz.

  Ha nincs naponta többször vízvételed, akkor a vízmű küldhet akár 100 fokos
vizet is, nálad akkor is meg fog fagyni, csak nem 24 óra alatt, hanem 48 óra
kell neki. Szóval a lényeg: ha kinn fagy, akkor használj naponta többször pár
liter vezetékes vizet, vagy erősen szigeteld le a vízórádat. A "mindig más a
hibás" hozzáállásból pedig egy kicsit vissza kellene venni szerintem...
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor