[Epitesz-barkacs] hocserelo saccolas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 23., Cs, 13:25:50 CET

vajk fekete wrote:
> 6000cm2 az csak 0.6m2.
>
> a suru bordak kozott nem szivesen fog a viz atmenni.

Nem tudjuk, mi a feladat. Szerintem a víz nagyon szívesen átmegy a lemezek
között, sokkal nehezebben megy belül a lapos csőszerű járatokban. Oda tényleg
kell szivattyú.

Szóval azonos nyomáskülönbségnél a belső víz kapacitásárama akár 1
nagyságrenddel is kisebb lehet, mint a külsőé. (Belegondolva: egy edény, aminek
az autóhűtő az alja, fel van töltve, és le van alul zárva, aztán a lezáró lemezt
hirtelen kirántják, az edény szinte úgy fog kiürülni, mintha egyáltalán nem
lenne ott semmi.)

A hőátadásban a lemezek szerepe lecsökken, mert a vízben sokkal nagyobb a
hőátvitel, mint a levegőben. Levegőben az van, hogy a forró hűtőben áramlik a
levegő, miközben a lemezek teljes egészükben forrók lehetnek. A nagy hőlépcső a
levegő-lemez felület között jön létre.

Ha víz áramlik ugyanitt, akkor a víz-lemez hőlépcső kicsi lesz, a lemez csőtől
távoli része már vízhőfokú. A hőátadás szerintem már csak a cső közelében fog
intenzíven megtörténni.