[Epitesz-barkacs] !

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Jan. 31., K, 23:27:31 CET

Hofferek Attila wrote:

> Emeletre ilyen állatot szerintem józan ember nem tervez :-)

vagyis a dolog teljesen megoldódik, ha
- valami jófajta piát elfogyasztunk,
- a tervezést elfelejtjük, csak megépítjük. :-)

Különben egyes födémek irdatlan terheket elviselnek. Ez egy jó kis megoszló
teher, simán el tudom képzelni, hogy egy halom féle födém elbírná. A födémpallók
pl, de leginkább a monolit vasbeton födémek, amiket manapság szokás csinálni.
Irdatlan vaserdőt láttam tavaly két ház födémében is, és nem 15 centi volt a
vastagság. Ezek szerintem még egy 6x6 méteres helyiség közepén is kibírnák a
több tonnát nyekk nélkül.

Ifjúkoromban elkövettem olyat, hogy elkészült a pincefödém (6,6m E gerendás),
aztán hozták a téglát, mindet felrámoltattam a födémre úgy, hogy könnyű legyen
falazni. Nem szakadt le, de utólag belátom, hogy volt ebben némi felelőtlenség,
hogy finom legyek.

Aztán viszont a második, hasonló födém készítésekor alátámasztás történt erre a
födémre, tehát az új, fölötte lévő födém rátehénkedett erre (kivéve azt a részt,
ami a falra tehénkedett) a felső betonjának a megkötéséig, és probémamentes
volt. Ezt már átszámoltam nyírásra, hajlításra a gyári adatok alapján.

Mindkettő űbereli a linkben szereplő tömegkályhát, de az igaz, hogy nem állandó
teher volt, csak időleges. Valszeg egy kisebb földrengéstől leszakadt volna.