[Epitesz-barkacs] Szivas vizszerelessel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Júl. 22., V, 15:32:08 CEST

Endre Szabo wrote:
> hát ez az:-) a műanyagcsöves megoldás miért jó a ragasztással?

Mert ott úgy egyesül a két rész, mintha mindigis egybe lettek volna. Én sok
ilyet csináltam, a saját oldószerével kentem be az apafelületet, az anyacsövet
megmelegítettem lágyulásig, és rátoltam a tetrahidrofuránnal frissen jól bekent
hideg csőrészre. Csak egy mozdulat lehetett, mert a meleg cső belső felületét
azonnal megoldogatta, és 2 másodperc múlva már mozdíthatatlan volt. Ha jól
sikerült, örökéleg meg még ezer év.

Ugyanez az ábra, ha akár nem jól illeszkedő pvc felületeket ugyanebben az
oldószerben feloldott pvc oldattal keni be az ember. Csak ott tovább tart, míg
az oldószer távozik, de ez is úgy egyesíti a felületeket, mintha ilyenre
gyártották volna egy darabból. Megfelel a hegesztésnek, ahogy az előbbi is.

Különböző anyagoknál, főleg, ha szétszedhetőség is kell, akkor a kócos módi a
jó, vagy a kellően sok teflon szalag, teflon zsinór. Nem igazán értem, miért
akarod feltalálni a spanyolviaszt. Ha még hozzáférhető a kötés, én nekiállnék,
szétszedném, lepucolnám a gumiámot, és megkócolnám a mások által is már többször
leírtak szerint. Így meg majd lassan lankad a figyelmed, de addig állandóan
nézegetni fogod, ha hozzáférhető marad, hogy csöpög-e. Ha kócoznál, akkor a
büdös életben nem kéne vele foglalkozni, és elsőre elfelejthetnéd, hogy volt
ilyen gondod, és még be is falazhatnád vagy mittudomén.

Ez a loctite nem tudom, mire szolgál, nem néztem utána. Mi ez, mire akarod
használni?

Különben a cianoakrlát tartalmi pillantragasztók (márkanévtől függetlenül mind
ugyanilyen alapú) szintén alkalmasak pvc ragasztására. A hatás majdnem olyan,
mint a saját oldószerével történő ragasztás, mert ez is valami vegyi reakcióba
lép a felülettel. A különbség, hogy ezúttal idegen anyag lesz a két felület
között.

Úgy lehet ellenőrizni, hogy a ragasztandó felület hajlandó-e ilyen rekacióba
lépni a cianoakrilátos lével, hogy egy nem fontos helyre egy kis cseppet rakni
pár másodpercre, aztán letörölni pl papírzsebkendővel. Ha maradéktalanul
sikerül, semmi nyoma, akkor nem lép reakcíóba. Ha ott marad a csepp foltja,
látszik, hogy belemart a felületbe, akkor nagyon alkalmas lesz a ragasztásra.
Különben csak alakzáró kötésre alakalmas, pl egy törött porcelántárgy
ragasztásakor is ez van. A kis pórusokba behatol, és úgy köt meg, Nekem pl
letört bögre füle, vagy szépen kettétört bögre megragasztása is sikerült.
Tartósra. Persze ezeket már csak én használom műhely körülmények között. :-)