[Epitesz-barkacs] Szivas vizszerelessel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Júl. 22., V, 20:47:33 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> A mechanikai szilárdságot nem a fémek egymáshoz nyomása adja?
> Gyanítom, hogy nem a tömítőanyag kéne, hogy biztosítsa kicsavarodás
> ellen.

Csak, ha van valami kontraanya vagy ilyesmi, de ha csak be van tekerve egy menet
egy másikba, akkor nincs más lehetőség, minthogy a kóc szorulása adja az
elfordulás elleni nyomatéktartást.

Néha van lehetőség rá, hogy pl egy radiátorba beletekerek egy olyan fittinget,
aminek a másik végén hollandianya van, ott betekerhetem ütközésig, azaz addig,
amíg a menet el nem fogy, és tényleg fémesen szorul meg. De néha itt se megyek
el odáig, ha azt érzem, hogy már a fémnek is folyik a leve. :)