[Epitesz-barkacs] Eukaliptusz

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2012. Jún. 10., V, 22:53:59 CEST

2012.06.10. 22:43 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Sziasztok!
>
> Mit tudtok az eukaliptuszról, mint kültérbe kitett faanyagról? Most
> találtam egy tetszős teraszburkolatot (milyen érdekes, már megint), de
> sehol máshol nem látok ilyet, csak egy helyen. Van ennek valami
> praktikus oka, vagy csak egyszerűen nem terjedt el? Azt tudom, hogy
> kertibútorokat csinálnak belőle, de azt nem hagyja kint az ember
> télen-nyáron a szabadban.

Az nem egy ausztrál fafaj?
Én akácot javasolnék, az még mindenféle kezelés nélkül is kibír
évtizedeket. Épp a múlt héten ástunk ki akácrönköket, amik 40
éve tuti, hogy a földben vannak, régen a pöce volt lefedve velük,
majd föld lett rájuk terítve, és 40 éve lett bevezetve a csatorna
a balcsi házban.
100 szónak is egy a vége, kb 10 cm átmérőjűek voltak eredetileg,
a kiásás idejében kb 7 cm átmérőjűre rohadtak. 40 év alatt a földben,
nem túl mélyen. Onnan tudom, hogy 10 cm átmérőjű volt, mert
még sok helyen ez a fajta akácrönk van beépítve a sufniban, meg
a garázsban.