[Epitesz-barkacs] vízoszloplengés Re: vízcsőben lengedezes

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2012. Már. 4., V, 21:37:53 CET

vizeseknél a " kosütés " szót használják
http://www.vit.bme.hu/vit/dolgozok/feltoltesek/csoma/mutargyhidraulika2011_6.pdf

ahogy keresgéltem, találtam ilyet is:
   Golyós visszacsapószelepek DIN szerint
 http://www.euroflow.hu/avk_interaktiv/menu4213.htm

hirtelen szelepzárásból adódó hidraulikus sokkok (kosütés)

NEM víznyomáscsökkentőt kell esetleg beszerezni, hanem
víznyomásszabályozót

ahogy én most olvasgatva ezeket úgy látom, hogy valamilyen
gumimembrános vagy egy hidrofortartályt fogok beletenni
energiaelnyeletőnek