[Epitesz-barkacs] vízoszloplengés Re: vízcsőben lengedezes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Már. 6., K, 05:02:15 CET

Cser Tamas wrote:
> ...... A Szolgáltató az ivóvíz szolgáltatását
> legalább 1,5 és legfeljebb 6 bar hálózati nyomás mellett, a szolgál-
> tatási ponton ...
> http://vizmuvek.hu/files/public/altalanos-pdf/uzletszabalyzat.pdf
>
> szóval én belövök egy kuktasúlyszelepet 6,4bar-ra

Aztán lesz jókora plusz vízszámlád. :-)

A kuktasúlyszelep azért nem jó, mert egy fém-fém kapcsolattal zár, és mint
ilyen, folyamatosan fog ereszteni. Megfelel kb egy csöpögő csapnak.

A kuktánál azért nem szuszog folyamatosan, mert ott gőzt kell lezárnia, és ő
maga nedves kicsit, szóval ott maga a víz zár két légnemű közeg között. Víznél
nem így lenne.

Persze a fém-fém zárások tökéletesek szoktak lenni, pl a klíma vagy autó
fékolaj-vezetése témában, de ott a hollandianya vagy amit kell, annyira
meghúzandó, hogy a fém-fém kapcsolat egyik tagja hidegfolyást szenvedjen. Na meg
lehet tűszelep-szerű valami is folyadéknál, ott a tű kemény és szépen
megmunkált, a szelepülés elsőre kicsit deformálódik (a tűhöz), aztán már zár
mindig, de csak komoly erő hatására (relatíve).