[Epitesz-barkacs] tokert lakopark tava

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Már. 17., Szo, 09:31:43 CET

Tegnap körbejártam, mert valahogy arra volt kedvem kutyagolni.
Hát ez tényleg posványos, ahogy Szepygab írta. Nem gondoltam volna. Olyan szaga
van, hogy tutira belevezetnek sok szennyvizet is. De valahogy nem az a
klasszikus szennyvíz-szag volt a környékén, hanem mintha rohasztott parfümök,
dezodorok, szappanok egyvelege lett volna.

Pedig egész jól kitalálták az elrendezését, a gugliban is meg lehet nézni.

Beékezik a patak egy kígyószerű elrendezésű részbe, ez a legfelső tószakasznak
tekinthető. Ez tele van növényzettel, és valszeg azt a célt szolgálja, hogy itt
az élővilág a lehető legtöbb nemkívánt szerves anyagot dolgozza fel.
Na de már elcsesződött, nem megy végig rajta a víz, hanem több ponton, ahol
áttörte a gátat, előtte kifolyik belőle.

Aztán van 4 gát, amelyikeken 0,6-1méter körüli vízesés van. Ezek felfogják az
uszadék egy részét, nem tudom, tisztítják-e néha. Végül a legalsó tószakasz
alján van az ötödik gát, onnantól újra patak.

Ha a szagtól eltekintünk, egész jó a környék, kellemes volt ott sétálgatni.
Sokan pecáznak, vannak a tavakon vadkacsák is. Nem is gondoltam, hogy ebben a
mocskos vízben lehet élnie bármiféle ilyen vizi lényeknek, mint vadkacsa meg
hal. Vannak halak, ez biztos, mert láttam is döglött halat. :-) Meg az egyik
fazon ki is fogott éppen egy apró kis halacskát.

Nem tudom felfogni, miért kell a patakba szennyvizet engedni!

Na aztán ahogy elsétáltam néhány ember mellett, főleg párok, és orrbanyomott a
parmfümfelhő, ami a nőkből árad... Mi a francnak kell azt a sok mocskot magukra
kenni az embereknek? Aztán persze lemossák, és megy a levesbe. Megértettem
rögtön, miért ilyen szaga van a tónak.

Korábban szóba került, hogy mekkora átömlési keresztmetszetek vannak itt-ott.
Hát nem kell betojni. A 70-es alatti átömlési keresztmetszet most, a kis
vízhozam esetén olyan kicsi, mármit a maradék, hogy ami azon átjut, az a későbbi
átalakítások táján nem okozhat gondot. Le is fotóztam, a víz felszíne feletti
rész kb 2 méter széles, és 1-1,5 méter magas, de lehet, hogy mindkét méret
kisebb. Szóval a jómúltkori áradást mögött valami egész másfajta elkúrás
lehetett azon túl, hogy a duna vízállása is magas volt. Nem tudnám ma már
megmondani, hogy mi. Arról persze nincs infóm, hogy a 70-es alatt nem csak a
lyukon mehetett át a víz, hanem elönthette a 41-es villamos vonalát is, tehát a
híd alatt már bőven volt átömlő keresztmetszet, ha arra is mehetett. Erről nem
szólt a fáma anno.