[Epitesz-barkacs] okos szabalyozas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Már. 18., V, 10:29:02 CET

Hofferek Attila wrote:

> Ez a baj, meg az, hogy eddig ez nem erdekelt senkit.
> A viraggal kapcsolatban olvashattad, fustot okoz.

Láttam azt a riportot, ahol a tűzoltó megpróbálta érzékeltetni a problémát.

Ég valamelyik lakás, az egész lépcsőház meg van rakva virágokkal, persze úgy,
hogy azért simán lehet közlekedni. Na de ha a lépcsőház meg folyosó tele van
füsttel, és semmit nem látnak, és mennek a slagokkal, fecskendőkkel, megesik,
hogy végig rugdosniuk kell maguk előtt az egyre szaporodó virágládákat. Egyes
esetekben kifejezetten megakadályozza szinte a közlekedésüket.

Azt nem értem, hogy miért nem a lakások vannak tele virágokkal? Miért a
korlátozott közlekedőhelyeket kell akár virágokkal, akár más bútordarabokkal
megrakni?

A rácsok nemegészen ilyenek. Ha van 1...3 lakás, ami előtt van egy kis
folyosószakasz, és az van lezárva egy zárható ráccsal, amin a tűzoltók sokszor
elég könnyen átjutnak, az nem globális lezárás. Az gáz lenne, ha a lépcsőház
lenne emeletenként lezárva. A legfölső lakáshoz már csak 9 rácson áthatolva
lehetne eljutni. Ennek ellenére asszem a néhány lakás előterét lezáró rácsokkal
is foglalkoznak. Most nem ez volt terítéken, hanem ezek a lépcsőházi akadályok.
Persze a célon talán túllőttek a büntetés mértékével, de nem ismerjük az
előzményeket. Pl lehet, hogy sok felszólítás volt, és nagyívben beleszartak.

A lakótelepet meg a családi házat én jelentősen eltérően ítélném meg. A családi
ház és környéke a tulaj kezében van, és kivéve a gázrobbanást, ha tűz üt ki,
többnyre nem történik baj a szomszédban. A lakótelepen viszont van egy
szemlélet, ezt magam is tapasztaltam: ha kilép a tulaj a lakásajtón, az már nem
az ő területe, az le van szarva. Néha szó szerint. Rosszabb esetben (és ez a
téma) sajátjaként használja, és abba szarik bele, hogy a felette lakót ezzel
milyen helyzetbe hozza. Nyilván nem mindenkire vonatkozó ez a jellemzés, de elég
általánosnak mondható.

Ha egyszer nem terveztek be a lépcsőházba meg a folyosóra virágoknak alkalmas
helyet, vagy bicikliknek, bútoroknak, más lomoknak, akkor tudomásul kell venni,
hogy nem is szabad oda semmit tartósan elhelyezni. Nem csak tűz esetén van gond,
hanem pl a mentők se tudnak normálisan lejönni egy beteggel, akit ha nem is
hordágyon kell lehozni, hanem két mentősnek kellene kétoldalról fognia. Néhány
virágláda, egy kikötött bicikli, egy szekrény... és a feladat nem oldható már
meg. Persze a szomszéd öregasszony élete nem számít, csak legyen kellemesebb
kinézetű a folyosó, lépcsőház.

Hiába no, nem könnyű az együttélés.