[Epitesz-barkacs] okos szabalyozas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Már. 18., V, 11:15:37 CET

Auth Gábor wrote:

>   Ha hoznak szabályt, akkor így jártál... magyarázhatod, hogy "háde
> hozzá lehet férni, nem akadály".

Persze, de úgy tudom, családi házakra ilyen tüzelőtárolási szabályokat nem
hoztak. Sőt, hallottam olyat, asszem a zöldtea vagy melyik műsorban, hogy régi
szokások szerint a télire való fát a fal mellett halmozták fel, mert az is
szigetelt valamit a régi házakon. Ahogy aztán fogyott, úgy persze a tél is múlt.

>   Elképzelheted, de ez csak egy elképzelt helyzet lesz,

Nem igazán én képzelem el, hanem a tűzoltó a saját tapasztalatait mondta el. Ők
minden lakótelepi oltásnál beleütköznek ebbe a rugdosandó akadálykupac
problémába. Jönnek-mennek a slagokkal, az mindent felborít, nem látnak jól vagy
sehogy, és ott van a lábuk alatt a sok gané sok emeleten meg sok méteren át. Ez
a szitu csak marha nagy családi háznál fordulhat elő, vagy ilyennek kinéző
társasháznál, ahol valszeg ugyanilyen szabályokat kell hozni. Egyedi családi
háznál ez marhára nem jellemző.

>   Mindig kinn volt kettő bicikli a lakásunk ajtaja mögött, egy
> vakfolyosó végén, volt évente kettő tűzoltósági bejárás, nem okozott
> nekik gondot, nem szóltak érte,

Hát mert vakfolyosón volt. Ha a közlekedőútba esett volna, biztos szólnak. De
ott meg nem lett volna, mert neked és a családodnak nyilván ennél jóval több
esze meg empátiája van. Ha nem lehetett volna máshogy tárolni, biztos inkább
bevittétek volna a lakásba.