[Epitesz-barkacs] okos szabalyozas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Már. 19., H, 20:54:20 CET

vajk fekete wrote:
> Epp ma olvastam egy meglepot, egyelore el sem hiszem!
>
> Ugye a lomtalanitasnal a guberalo az ellenseg, mert ellopja a
> szemetet, meg mert rendetlenseget csinal. (a lako, aki napokkal elobb
> Es kepzeljetek mi tortent! Ez leesett valakinek aki pozicioban van!
> Hihetetlen! Szerintem ki fogjak rugni napokon belul.

Nem írtad meg, mit olvastál.
Én azt hallottam, hogy úgy fogják megoldani nemtom, mikortól, hogy nincs
általános lomtalanítás, hanem ki-ki rendelhet egy konténert ingyér, azt megrakja
lomokkal, és elszállítják. Persze ez biztos sokkal drágább lesz, és egy
konténtert szinte senki nem tölt majd meg, hacsaknem mód van arra, hogy pl több
szomszéd összeálljon.

Nem tudom, mi lenne a jó megoldás. Én mindig rühelltem a lomtalanításos
időszakokat, mert nem csak a guberálók, hanem autóval lófráló, főleg cigányok
hetekig cirkálnak már előtte az egész környéken. Lassan mennek, mindent
megnéznek, ahova lehet, be is csöngetnek, tán még be is surrangatnak.

Szerintem:
Ki-ki simán el tudná saját maga vagy ismerősi segítéggel, vagy akárhogy
szállítgatni egy központi helyre a lomját, amiből vagy valahány kilót, vagy
valahány alkalmat ingyér fogadnának. Az a hűtő, az az ágy, ezmegaz, amit
kirakna, valahogy oda is került.

Néha nézem a kukákat. Itt hetente jön. A lakók zömmel dugig tömik láthatóan
háztartási szeméttel. Na most, ha a szemét (csomagolóanyag, ételmaradék... )
megvan 120 liternél több összenyomva, akkor eredetileg az, amit hazacipelnek,
mennyi lehet hetente? Tán eléri a 3-4-500 litert is?