[Epitesz-barkacs] okos szabalyozas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Már. 20., K, 09:56:25 CET

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Vagy: német ismerős mondta, hogy a saját garázsában kötels kitenni a
> doányzás és nyílt láng használata tilos táblát, mert a hatóság
> ellenőrizheti és büntet. És ellenőriz és büntet is.

Német precizitás, nem örülnék neki. Ha valaki a saját garázsában meg akarja
hegeszteni a járgányon a nemtommit, akkor csak nagyon sutyiban teheti meg ezek
szerint.

A dolgot azért ismerem vállalati szintről. A kecskeméti knorr-bremse egyik
üzemében egy áramforrást fel kellett tenni egy emelvényfélére, de csak úgy
lehetett, ha a korlátot kivágták, ami szikrával, hegesztéssel... jár.

Nem lehetett csak úgy nekiugrani, hanem agyon kellett az egészet papírozni. Az
eljárás jóval nagyobb meló volt, mint maga a meló. Hálistennek nem az én
feladatom volt. (Még örülhetek, ha nem rúgtak valagba, mert nem volt a fejemen
sapka, és egy asztalhoz ülve forrasztani is merészeltem. :-) Hálistennek azért
az ott dolgozók magyarok voltak szintén, és némelyik elég vad dolgot is
elkövetett, ami súlyosan balesetveszélyes volt. Szóval nem én ríttam ki a
többiek közül. Nagy karácsonyi karbantartás, azt a rumlit, amivel ez jár, hát
nem volt semmi!)

Az amcsi koleszos példa viszont nekem szimpatikus.