[Epitesz-barkacs] hangnemek

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2012. Nov. 20., K, 21:19:16 CET

Csak egy apró kiegészítés: van 12 fokú skála, ahol a 12 hangot
egyenrangúként kezelik, míg a "hagyományos" skálán a félhangok
alárendeltek.
A XX. szd. modernizmusának részeként alakult ki, a neve dodekafónia. Talán
legismertebb szerzője Arnold Schönberg volt.
Mindez persze a "komoly" zenére értendő, a popzenészek többsége még
csak nem is hallott róla.
Az idézőjel Kodály Zoltán kedvéért van, Ő mondta ugyanis, hogy nincs
komoly és könnyű zene, csak jó és rossz. Innentől persze tökmindegy - és
szigorúan szakmai kérdés -, hogy az adott műben milyen skálát használtak.