[Epitesz-barkacs] hangnemek

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
2012. Nov. 20., K, 20:29:31 CET

nagyon primcso megertesem van nekem is az egeszrol, de azt megosztom
szivesen.

a mezei skalaban nem ugyanannyi a lepes a hangok kozott mindenutt. lasd a
zongoran a hianyzo fekete billentyuk. attol lesz dur vagy mol, hogy a
hasznalt skalan hol vannak a fellepesek.

tehat egy oktav az 12 felhangkoz, de altalaban senki nem csinal olyan zenet,
ahol mind a 12 hangot hasznaljak. hanem csak 7-et. a 7 hangkozbol 5 dupla es
2 szimpla. hogy hol van kozte a szimpla, az a tortenet.

hozzaertok: nagyon hulyeseg ez?

nem engem szolitottal :) de nem hulyeseg

persze a hegedun, enekhangban stb, igazi zeneszeknel, mar nem egyeznek ezek
a skalak,
pl az Amoll nem egyezik a Cdurral de azt mi bar hallhatjuk de kezelni mar
nem tudnank

a zongoran, gitaron egyenletesre van veve a novekedes a fe'lhangok kozott

de nem irja elo termeszeti torveny, lehet optimalizalni masra, mittomen,
kvintek gyonyorusegere, meg a hetedik fok szepsegere, es akkor mondjuk par
Hz-el arrebb van nemelyik.

de nem ertek hozza