[Epitesz-barkacs] hangnemek

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2012. Nov. 20., K, 20:22:30 CET

nagyon primcso megertesem van nekem is az egeszrol, de azt megosztom
szivesen.

a mezei skalaban nem ugyanannyi a lepes a hangok kozott mindenutt. lasd a
zongoran a hianyzo fekete billentyuk. attol lesz dur vagy mol, hogy a
hasznalt skalan hol vannak a fellepesek.

tehat egy oktav az 12 felhangkoz, de altalaban senki nem csinal olyan
zenet, ahol mind a 12 hangot hasznaljak. hanem csak 7-et. a 7 hangkozbol 5
dupla es 2 szimpla. hogy hol van kozte a szimpla, az a tortenet.

hozzaertok: nagyon hulyeseg ez?

Vajk