[Epitesz-barkacs] hangnemek

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
2012. Nov. 21., Sze, 17:30:12 CET

Acs Gabor wrote:
> Wikipédia szerint: "Moll skálát kapunk, ha egy dúr skála 3. 6. és 7.
> hangját egy félhanggal lejjebb visszük"
>
> Ebből indultam ki, amikor azt mondtam, hogy más a kettő hangkészlete.
>
> De akkor nem igaz ez: "hogyha ugyanazon a hangszeren ugyanazokat a
> hangokat jatszod le de harom felhanggl lejjebb kezded, akkor mol
> hangsor"

en zeneszileg nulla vagyok, mondjuk ketevente egy fel napra elovettem
altalaban a gitart es azert hallgathatot osszehoztam valamennyire rajta
guitar rig-el

de ez amirol irogatunk nem azt mondom hogy az elso szolfezsora, hanem inkabb
azt, hogy nem is engedik a gyereket szolfezsra beiratkozni ha ezt nem tudja
mar, ez annyira az alap zeneelmelet alapja hogy ennel alapabb dolgot
elkepzelni se lehet, de tenyleg.
ez elott mi lehetne meg?
a legalapabb dur skala hangjai es a moll skala hangjai, innen indul MINDEN!

most ket spacet reszek ahol ket felhang van, egy space ahol egy
es akkor becopyzva a masodikat hogy ott kezdodjon ahol az elso, akkor latod,
hogy a 3. 6. és 7. hangja ment lejjebb fel hanggal.

C  D  E F  G  A  H C
                       A  H C  D  E F  G  A
A  H C  D  E F  G  A