[Epitesz-barkacs] hangnemek

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
2012. Nov. 21., Sze, 17:47:42 CET

jhidvegi wrote:
> Na de nem pont Te írtál C-dur hangsort? Mindegy egy ilyennél, hogy
> sorban hangzik-e el, vagy egyszerre. Sőt, az alaptéma, ahova
> kanyarodtunk, ez a dur-moll téma volt, hogy miképp lehet észrevenni,
> megkülönböztetni.

tanacstalanul ulok itt a billentyu elott :)
szerintem valami mondatertelmezesbe gabalyodtunk de nem jovok ra

a C-dur hangsor, skala hangjai megegyeznek a termeszetes A-moll skala
hangjaival

innen indul minden, tovabb egyszerusiteni nem lehet :)

> Hm. Azt is le tudná írni, ha ráesik egy deszka a zongorára, és minden
> hang egyszerre megszólal? :-)

azt mar azert esszeruen csak nem :)
de egy oktav minden hangjara erzesem szerint meg letezhet leiras, lehet
megguglizom :)

> lenyomják-e, vagy csak a fehéreket. Lehet, hogy a négerek elsősorban
> dafke a feketéket nyomják le? :-)

az legalabb alapban egy pentaton skala